Skip to content

No image available

¡Tú la pagarás!

No image available

¡Tú la pagarás!

by Oliva Marilù

  • Used
Condition
See description
ISBN 10
886192199X
ISBN 13
9788861921993
Seller
Seller rating:
This seller has earned a 5 of 5 Stars rating from Biblio customers.
San Casciano V.P., Italy
Item Price
$17.00
Or just $15.30 with a
Bibliophiles Club Membership
$22.78 Shipping to USA
Standard delivery: 5 to 9 days

More Shipping Options

Payment Methods Accepted

  • Visa
  • Mastercard
  • American Express
  • Discover
  • PayPal

About This Item

Roma: Elliot, 2010. Roma, 2010; br., pp. 275, cm 14x21. (Scatti). Bologna. È quasi finita la notte quando, in una sala da ballo di salsa, viene ritrovato il cadavere di un uomo, Thomas Delgado, barista del locale e inguaribile sciupafemmine. I potenziali indiziati sono molti, prima tra tutti La Guerrera, fidanzata di Thomas e abituale frequentatrice del posto. Disincantata, impulsiva, un po' vanitosa e un po' maschiaccio, La Guerrera è vera salsera, uno spirito combattivo. Di giorno lavora presso la redazione-garage di un giornale diretto da un becero individuo e, oltre alla salsa, ha due grandi passioni: Dante Alighieri e le patatine fritte. Vive con Catalina, l'amica cartomante, appassionata come lei di balli latinoamericani e santeria. Le indagini vengono condotte dall'ispettore Basilica e si incrociano con quelle della stessa Guerrera, che lo guida nel mondo della salsa, svelandogliene fascino e incoerenze, verità e mistero. Nel frattempo, un altro cadavere viene ritrovato nella campagna emiliana: una nuova vittima legata all'ambiente dei locali di salsa. E così, tra insegnanti di danza, animatori pugliesi che si spacciano per latinoamericani, ballerine bellissime e signore ambigue, esibizionisti, suggestivi e arcaici rituali religiosi, storie di sesso torbido, gelosie e superstizioni, l'ispettore Basilica si trova catapultato in un mondo per lui sconosciuto e pressoché incomprensibile. Però, in qualche modo, proprio dagli orishas, gli dei della santeria cubana verrà un aiuto inaspettato che porterà Basilica di fronte a una verità sorprendente...

Reviews

(Log in or Create an Account first!)

You’re rating the book as a work, not the seller or the specific copy you purchased!

Details

Bookseller
Libro Co. Italia IT (IT)
Bookseller's Inventory #
2007253
Title
¡Tú la pagarás!
Author
Oliva Marilù
Book Condition
Used
Binding
Unknown
ISBN 10
886192199X
ISBN 13
9788861921993
Publisher
Elliot
Place of Publication
Roma
Date Published
2010
Pages
275
Keywords
Elliot Roma Oliva Marilù

Terms of Sale

Libro Co. Italia

Buyer will pre-pay book cost and shipping. Buyer should select the method of shipping. Returns policy: Returns if book is not received as described or damaged.

About the Seller

Libro Co. Italia

Seller rating:
This seller has earned a 5 of 5 Stars rating from Biblio customers.
Biblio member since 2007
San Casciano V.P.

About Libro Co. Italia

Libro Co. Italia is a Company specialising in the research and sale of books on art and architecture in ltaly and abroad. With more than 800,000 specialised book titles available on our database including rare books, bank publications, art and architecture publications, exhibition catalogues, archaeological, photographic and cinema titles.

Glossary

Some terminology that may be used in this description includes:

tracking-