Skip to content

No image available

Yacht Club del mondo

No image available

Yacht Club del mondo

by Zaccagnino Vincenzo

  • Used
Condition
See description
ISBN 10
8837075626
ISBN 13
9788837075620
Seller
Seller rating:
This seller has earned a 5 of 5 Stars rating from Biblio customers.
San Casciano V.P., Italy
Item Price
$36.91
Or just $33.22 with a
Bibliophiles Club Membership
$22.80 Shipping to USA
Standard delivery: 5 to 9 days

More Shipping Options

Payment Methods Accepted

  • Visa
  • Mastercard
  • American Express
  • Discover
  • PayPal

About This Item

Milano: Electa Mondadori, 2011. Milano, 2011; ril., pp. 200, ill., cm 28x31,5. (Passioni). "Lo yacht club è un modo di vivere, un luogo dove essere liberi". Così dichiara il commodoro di un celebre circolo, mentre un altro aggiunge: "La parte sportiva è solo una componente. Quello che conta è il successo sociale. In fondo lo yacht club e un'associazione di persone. Una volta di gentiluomini, oggi di presunti tali". E infatti fu per merito di alcuni gentleman inglesi, ma residenti in Irlanda, se nel 1720 prese il via l'istituzione di un club velico privato, suggellato da un atto di fondazione: il Royal Cork Yacht Club, considerato tuttora il più antico e uno dei più prestigiosi. Il resto è storia della vela, raccontata con passione nelle pagine di questo volume, dove si è scelto di selezionare con cura i circoli da presentare, dando la precedenza a quelli che vantano una lunga tradizione ma tenendo conto anche del ruolo svolto nello sviluppo recente dello yachting e nell'organizzazione di quegli eventi che costituiscono le fondamenta di questo sport, a cominciare dal più importante, la leggendaria Coppa America. I 50 circoli velici inclusi nel libro, descritti nel dettaglio e illustrati da un ricco corredo fotografico, rappresentano alcune delle più significative realtà di questo variegato mondo, che annovera ormai alcune migliaia di club: dal blasonato Yacht Club di Londra a quello di Parigi e di New York, dallo Yacht Club Italiano di Genova a quello di Hong Kong, da quello di Auckland fino a Montecarlo, San Francisco, Città del Capo e Cuba.

Reviews

(Log in or Create an Account first!)

You’re rating the book as a work, not the seller or the specific copy you purchased!

Details

Bookseller
Libro Co. Italia IT (IT)
Bookseller's Inventory #
2350559
Title
Yacht Club del mondo
Author
Zaccagnino Vincenzo
Book Condition
Used
Binding
Unknown
ISBN 10
8837075626
ISBN 13
9788837075620
Publisher
Electa Mondadori
Place of Publication
Milano
Date Published
2011
Pages
200
Keywords
Electa Mondadori Milano Zaccagnino Vincenzo

Terms of Sale

Libro Co. Italia

Buyer will pre-pay book cost and shipping. Buyer should select the method of shipping. Returns policy: Returns if book is not received as described or damaged.

About the Seller

Libro Co. Italia

Seller rating:
This seller has earned a 5 of 5 Stars rating from Biblio customers.
Biblio member since 2007
San Casciano V.P.

About Libro Co. Italia

Libro Co. Italia is a Company specialising in the research and sale of books on art and architecture in ltaly and abroad. With more than 800,000 specialised book titles available on our database including rare books, bank publications, art and architecture publications, exhibition catalogues, archaeological, photographic and cinema titles.

Glossary

Some terminology that may be used in this description includes:

New
A new book is a book previously not circulated to a buyer. Although a new book is typically free of any faults or defects, "new"...
tracking-